سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه آیینه یزد

تیتر یک شماره 569

دستگاه‌های مسئول دنباله جنایتکاران را تعقیب و به پنجه قضایی بسپارند

اعضای شورای امنیت عمیق‌ترین مراتب همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و به دولت جمهوری اسلامی ایران را بیان داشته و آرزو کردند که مجروحین به سرعت بهبود کامل یابند.


آیینه یزد - دستگاه‌های مسئول دنباله جنایتکاران را تعقیب و به پنجه قضایی بسپارند
در پی حادثه تروریستی در اهواز رهبر معظم انقلاب پیامی به شرح زیر صادر کردند:
بسمه‌تعالی/ حادثه‌ تلخ و تأسف بار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریست‌های مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش می‌گشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر می‌زنند. دل‌های پرکینه‌ آنان نمی‌تواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ توطئه‌ دولت‌های دست‌نشانده‌ امریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌ دشمنی‌ها فائق خواهد آمد. اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت می‌نمایم. دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ مقتدر قضایی کشور بسپارند.

دستور روحانی برای برخورد قاطع با عوامل تروریستی و رسیدگی به مجروحان
رئیس‌جمهوری هم در تماسی تلفنی با وزیر کشور و استاندار خوزستان، در جریان تازه‌ترین گزارش اقدام تروریستی و روند شناسایی و رسیدگی به وضعیت مجروحان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد. به گزارش ایرنا، حسن روحانی در این تماس‌های تلفنی، ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای این حادثه تروریستی و ابراز همدردی با خانواده‌های معظم این شهیدان، دستور داد تمام امکانات در جهت اقدامات فوری و امدادی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی به کار گرفته شود. روحانی دستورات لازم را به وزارت اطلاعات برای بسیج همه امکانات دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و نظامی جهت شناسایی سریع تروریست‌ها و سرشاخه‌های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرت‌آموز با مرتبطین این جنایت صادر کرد. رئیس جمهوری تأکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچک‌ترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما کسانی که از این تروریست‌ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می‌کنند، باید پاسخگو باشند.

محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز توسط شورای امنیت سازمان ملل
به گزارش خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه شب به وقت محلی نیویورک با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز در جنوب ایران را محکوم کرد. روز شنبه یک هسته تروریستی که به گفته مقامات اطلاعاتی ایران از طرف عربستان و آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شدند با حمله کور به رژه نظامی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز در جریان بود 24 نفر از جمله یک کودک را کشته و بیش از 60 نفر دیگر را نیز مجروح کردند. براساس این بیانیه، اعضای شورای امنیت به شدیدترین وجه حملات تروریستی شنیع و بزدلانه در جمهوری اسلامی ایران، در اهواز در تاریخ 31 شهریور، را محکوم کردند. این حمله تروریستی علیه یک رژه نظامی باعث کشتار 24 نفر از جمله کودکان و مجروحیت 60 نفر دیگر شد. اعضای شورای امنیت عمیق‌ترین مراتب همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و به دولت جمهوری اسلامی ایران را بیان داشته و آرزو کردند که مجروحین به سرعت بهبود کامل یابند. اعضای شورای امنیت مجددا تاکید کردند که تروریسم در تمامی اشکال و مصادیق یکی از شدیدترین تهدیدهای صلح و امنیت بین‌المللی است. اعضای شورای امنیت ضرورت پاسخگویی مرتکبین و حامیان این اقدامات تروریستی نکوهیده و آوردن آنها به پیشگاه عدالت را خاطر نشان کردند و از همه دولت‌ها خواستند که براساس تعهدات‌شان تحت حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت فعالانه با دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراجع مربوطه در این زمینه همکاری کنند. اعضای شورای امنیت تاکید کردند هرگونه عمل تروریستی فارغ از انگیزه، مکان، زمان و شخص مرتکب، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آنها مجددا تاکید کردند همه دولت‌ها براساس منشور ملل متحد و دیگر تعهدات ناشی از حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشر، حقوق بین‌الملل مهاجرت و حقوق بین‌الملل بشردوستانه، باید با تمام وجود با تهدیدها علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اعمال تروریستی مبارزه کنند. پیش از این آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز این حمله تروریستی را محکوم کرده بود.